مدیریت فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه مازندران:
این مدیریت ذیل معاونت پژوهش و فناوری می‌باشد و دارای 3 اداره به شرح زیر است:


اداره ارتباط با جامعه و صنعت:
اداره ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه مازندران با هدف ایجاد ارتباط بین دانشگاه و جامعه و صنعت، تسهیل در انتقال دانش و فناوری، تقویت همکاری‌های علمی و پژوهشی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به صنایع فعالیت می‌کند. در این راستا این اداره می‌کوشد تا با ارتباط‌گیری با واحدهای R&D شرکت‌ها و صنایع مختلف، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و دستگاه‌های اجرائی کشور موجب تقویت نقش‌آفرینی و اثرگذاری دانشگاه در جامعه و صنعت شود.
يكي از راه‌هاي توسعه علمي و صنعتي كشور، پيوند مراكز علمي و پژوهشي، به ويژه دانشگاه‌ها با مراكز توليدي، صنعتي،‌ خدماتي و تخصصي دولتي و خصوصي است که پیامد این پیوند علمی، رفع نيازهاي علمي - تحقيقاتي موجود در صنايع كشور، ارتقاء سطح كيفي محصولات توليدي و انتقال فناوري پيشرفته خواهد بود.


اداره کارآفرینی، مهارت آموزی و کارورزی:
اداره کارآفرینی  ، مهارت آموزی و کارورزی دانشگاه مازندران در واقع  بازوی اجرایی و سیاست گذاری در حوزه هم افزایی دانشجویان و توان تخصصی دانشگاه در مسیر ایجاد اکوسیستم های کارآفرین و تجاری سازی ایده های نوین در دانشگاه مازندران است. تحقق دانشگاه کارآفرین منوط به داشتن درک صحیح از موضوع، توسعه فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه، توانمندسازی دانشجویان و پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم و در نهایت دارا بودن یک برنامه منسجم و مشخص است.
این اداره با برگزاری رویداد های متنوع  و کارگاه های آموزشی برای دانشجویان در تلاش است کارآفرینی را میان دانشجویان فرهنگ سازی کند .

اداره عقد قرارداد و کنترل پروژه:
اداره عقد قرارداد و کنترل پروژه با هدف پیگری، اخذ و اجرای طرح‌های برون دانشگاهی در قالب قراردادهای پژوهشی توسط اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه فعالیت خود را ذیل مدیریت فناوری و طرح‌های کاربردی آغاز نمود. خدمات اداره عقد قرارداد و کنترل پروژه به شرح زیر است:
  1. اجرای فرآیندهای اخذ پروژه های برون دانشگاهی اعم از فراخوان ارسال پروپوزال پیگیری هماهنگی جهت اخذ پروژه‌های ارائه از ضمانتنامه‌ها، بررسی حقوقی قراردادها پیگیری انعقاد قرارداد امضا قرارداد اخذ مفاصا حساب
  2. پیگیری قراردادهای پژوهشی جاری بر اساس فازهای مشخص شده در قرارداد
  3. توانمندی سازی اعضای هیأت علمی و دانشجویان جهت اخذ پروژه‌های برون دانشگاهی
  4. مشاوره جهت امورات قراردادها اعم از بحث مالکیت فکری، مالیات، بحث حقوقی و بیمه
  5. رصد نیازها و تقاضاهای مختلف از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و فراخوان آن در دانشگاه‌ها
  6. بررسی چالش‌های حقوقی انعقاد قراردادهای پژوهشی و رایزنی برای رفع آن
  7. تدوین آیین نامه‌ها، شیوه نامه، دستورالعمل ها جهت تسهیل و تشویق در اخذ پروژه‌های برون دانشگاهی